Oddziały
Poradnie
Pracownie

Informacje dot. funkcjonowania przychodni

ZASADY OBOWIAZUJĄCE NA TERENIE PRZYCHODNI SZPITALA POWIATOWEGO W ZAWIERCIU

poradnie należące do Szpitala Powiatowego w Zawierciu działają w czterech punktach na terenie Zawiercia:

- przy ul. Miodowej 14 (poradnie specjalistyczne)
- przy ul. Powstańców Śląskich 8 (poradnie specjalistyczne i POZ)
- przy ul Gałczyńskiego 1 (POZ)
- przy ul. Piłsudskiego 80 (poradnie specjalistyczne)

Pacjent może tam skorzystać  z porady lekarskiej zarówno podczas wizyty osobistej w przychodni, jak również za pośrednictwem teleporady. Dotyczy to zarówno podstawowej opieki zdrowotnej, jak i poradni specjalistycznych.

Receptę oraz zwolnienie lekarskie można uzyskać zarówno podczas osobistej wizyty, jak i w trybie teleporady. W każdym przypadku decyzja o przepisaniu leków lub wystawieniu zwolnienia należy do lekarza.

 

W placówkach obowiązuje reżim sanitarny:

  • każdy pacjent, który przychodzi na wizytę poddaje się dezynfekcji rąk i pomiarowi temperatury;
  • do przychodni prosimy przychodzić nie wcześniej niż 30 min. przed wyznaczoną godziną wizyty;
  • na terenie przychodni i szpitala obowiązuje także noszenie maseczek oraz zachowanie odpowiedniego dystansu;

 

REJSTRACJA NA WIZYTĘ

W przychodniach uruchomione zostały numery telefonów dla pacjentów Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) i Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej (AOS).

Obecnie w przychodniach funkcjonują następujące numery do rejestracji:

POZ ul. Gałczyńskiego 1

32 67 219 21

32 67 223 34

Przychodnia AOS ul. Piłsudskiego 80

32 67 220 11

32 67 220 12

32 67 220 13

32 67 134 47

Przychodnia AOS i POZ  ul Powstańców Śląskich 8

Rejestracja POZ 32 67 21 948

                                          32 67 22 493

                                          697 998 888

Rejestracja POZ - PORADNIA DZIECIĘCA

                                          32 671 26 64

                                          32 672 26 14

                                          885 999 147

Poradnia Okulistyczna  32 670 86 54

Rejestracja Centralna (poradnie specjalistyczne) 510 175 063

                                                                                              885 999 151

                                                                                              32 67 23 530

                                                                                              32 67 27 035

Pod podanymi numerami telefonów komórkowych, w przypadku długiego czasu oczekiwania na połączenie z rejestracją, pacjent ma możliwość zostawić swoje dane (imię, nazwisko) z prośbą o kontakt w celu umówienia wizyty. Pracownik przychodni oddzwoni na podany numer w danym dniu lub następnego dnia w godzinach przedpołudniowych.

 

ODWOŁANIE WIZYTY

W przypadku niemożności skorzystania z umówionej wizyty lub teleporady prosimy o kontakt z przychodnią.

Informujemy, że brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady skutkuje jej anulowaniem, po trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut, w celu udzielenia teleporady.

 

SPOSÓB REALIZACJI E-RECEPTY

Co to jest e-recepta?

To recepta, którą lekarz wystawia w systemie elektronicznym. Możesz ją dostać na trzy sposoby.

  • SMS na telefon — wtedy to po prostu 4-cyfry kodu. 

Do odbioru SMS-a wystarczy zwykły telefon komórkowy, nie potrzebujesz smartfona. 

  • e-mail z załączonym plikiem PDF — ten plik to e-recepta. Wygląda tak, jak wydruk informacyjny — jest tu kod kreskowy i zalecane przez lekarza dawkowanie
  • w gabinecie lekarskim papierowy wydruk informacyjny

Jak wykupisz leki z e-recepty?

W aptece:

  • podasz kod dostępu do e-recepty — 4 cyfry, które dostałeś/aś SMS-em i swój numer PESEL albo
  • jeśli odbierasz e-maile na smartfonie, to w aptece klikniesz w załącznik PDF i pokażesz farmaceucie e-receptę na ekranie telefonu, żeby zeskanował kod kreskowy (tak samo jak postępujesz np. z aplikacją stałego klienta sklepu) albo
  • pokażesz wydruk informacyjny.

Kiedy otrzymasz e-mailem e-receptę w PDF, ale nie chcesz pokazać ekranu smartfona, możesz podać farmaceucie 4-cyfrowy kod dostępu widoczny po lewej stronie u góry — wtedy jednak pamiętaj, że musisz także podać swój numer PESEL.

Numer PESEL podajesz zawsze wtedy, kiedy korzystasz z 4-cyfrowego kodu. Jeśli pokażesz wydruk informacyjny lub e-receptę na smartfonie, nie musisz podawać numeru PESEL, bo farmaceuta sczyta kod kreskowy.

Jeśli ktoś dla Ciebie ma wykupić leki:

  • podaj mu 4-cyfrowy kod dostępu do e-recepty i Twój PESELalbo
  • daj mu wydruk informacyjny (z kodem kreskowym) albo
  • prześlij e-mailem e-receptę w PDF, którą masz w e-mailu (z kodem kreskowym).

Jeśli Ty kupujesz leki dla innej osoby, miej przygotowany:

  • 4-cyfrowy kod dostępu do e-recepty i numer PESELosoby, dla której wystawiono e-receptę albo
  • wydruk informacyjny (z kodem kreskowym) albo
  • PDFe-recepty w smartfonie (z kodem kreskowym).

 

SPOSÓB REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE

Na czas epidemii zlecenia na wyroby medyczne mogą być wystawiane i od razu weryfikowane w systemie w ramach teleporady przez uprawnionego pracownika opieki zdrowotnej (lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, lekarza specjalistę, fizjoterapeutę, pielęgniarkę, położną).

Co to są wyroby medyczne?

Wyroby medyczne to np.: protezy, aparaty i ortezy ortopedyczne, wózki inwalidzkie, laski, kule, balkoniki, obuwie ortopedyczne, zestawy infuzyjne do osobistych pomp insulinowych, pieluchomajtki, cewniki, sprzęt stomijny.

Czy wyroby medyczne są refundowane?

Pacjentom przysługuje refundacja wyrobów medycznych w ramach określonych limitów. Pacjent może zdecydować, czy kupuje wyrób medyczny droższy niż te limity.

Jak otrzymać zlecenie na wyroby medyczne?

Zlecenie na wyroby medyczne wystawia najczęściej lekarz, ale też pielęgniarka, położna, fizjoterapeuta lub inne osoby uprawnione. Nie zawsze wystarczy lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Obowiązuje też zasada specjalizacji, czyli zlecenie na okulary wystawia okulista, a na zakup wózka inwalidzkiego m.in.: ortopeda, neurolog, chirurg, lekarz rehabilitacji medycznej czy reumatolog.

Od 1 stycznia br. wystawianie i weryfikacja zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne odbywa się podczas wizyty pacjenta u lekarza. Lekarze mają możliwość potwierdzenia zlecenia od razu, dzięki czemu pacjent nie musi iść w tym celu do oddziału wojewódzkiego.

W związku z epidemią koronawirusa lekarz (lub inna osoba uprawniona) może wystawić zlecenie na wyrób medyczny w ramach teleporady. Pacjent otrzymuje tylko numer zlecenia, który wraz z numerem PESEL umożliwia zakup potrzebnego wyrobu medycznego w sklepie medycznym lub w aptece, które mają umowę z NFZ.

Jaki jest okres ważności zlecenia?

Zlecenie na wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie może być wypisane na okres nie dłuższy niż:

  • 12 kolejnych miesięcy, jeśli zlecenie jest wystawione i zweryfikowane w trakcie wypisania
  • sześć kolejnych miesięcy, gdy zlecenie jest wypisane poza systemem informatycznym (na starym druku) i potwierdzone do refundacji przez pracownika NFZ

Nie zrealizujesz zlecenia za miesiące, które już upłynęły.

 

INTERNETOWE KONTO PACJENTA

Internetowe Konto Pacjenta to rewolucyjne narzędzie w systemie ochrony zdrowia, ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia w jednym miejscu.

Internetowe Konto Pacjenta udostępnia Ci informacje o Twoim przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

Dzięki IKP

  • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
  • wykupisz leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • odbierzesz e-skierowanie
  • sprawdzisz wynik testu na koronawirusa
  • złożysz wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).

Jak się zalogować

Możesz użyć profilu zaufanego albo zalogować się używając dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu).

Możesz również zalogować się bezpośrednio przez bank PKO BP, jeśli masz konto internetowe iPKO lub Inteligo lub konto w banku spółdzielczym. 

 

Internetowe Konto Pacjenta

  • Narodowy Fundusz Zdrowia
  • Środki norweskie i EOG
  • Ministerstwo Zdrowia
  • Program badań onkologicznych
  • Portal Informacyjny o eWUŚ